Automoto

Švedska na pragu

Martina Oštrić • srijeda, 10.02.2010.
Švedska na pragu

Nakon godinu dana pauze u kojoj se ostavilo mjesta Norveškoj, švedski se reli vraća u kalendar Svjetskog prvenstva. Lov na bodove koji će jednom od vozača donijeti premijerni ili jedan u nizu naslova započinje već ovog vikenda...

Švedski reli jedino je natjecanje u kalendaru koje se vozi po snijegu i ledu. Premda je baza natjecanja oko grada Karlstada, Servis park i brzinci će biti oko 85 kilometara sjeverno, oko grada Hagforsa. Na hladnom sjeveru temperature znaju pasti i do -25 stupnjeva, no zaleđene ceste jedna je od stavki zbog koje je ovaj reli popularan. Usprkos tomu, zbog zimskih guma primjerenih za takvu podlogu automobili ne gube na brzini.

Logično, snježni reli sobom nosi i snježne bankine - nakupine snijega pored staze koje vozačima mogu pomoći kako bi im automobili legli na zavojima. Ipak, koliko god da su korisne, toliko mogu i odmoći jer snijeg može ući u automobile i napuniti radijator, ili ga potpuno povući unutra.

Novost ove godine u Švedskoj su same staze. Osim početnog i završnog Superspecijala, samo su se dva ovogodišnja brzinca vozila i prije dvije godine. Drugim riječima, svi vozači zapravo voze potpuno novi reli, pa se oni koji su "na traci" već godinama neće moći pouzdati u iskustvo poznavanja staza. Ipak, vozači sa sjevera jesu u minijaturnoj prednosti pred ovima koji dolaze iz ostalih krajeva Europe i svijeta.

Pobjednik posljednjeg švedskog natjecanja iz 2008. godine je Jari-Matti Latvala, kojemu je to bila prva pobjeda u karijeri, a s njom je ujedno postao i najmlađi osvajač jednog natjecanja. Ni ove godine Latvala neće težiti ničem manjem, a dobru će konkurenciju imati i u momčadskom kolegi Mikku Hirvonenu te povratniku na reli staze, Marcusu Grönholmu, koji će ponovno voziti Forda, ali za Stobart momčad. Dvostruki svjetski prvak tako je na četiri dana prekinuo mirovinu te će se još jednom upustiti u avanturu svog omiljenog relija.

"Svi će brzinci na reliju biti teški, no čuo sam da ima dosta snijega, a s njim i bankina, pa bi uvjeti trebali biti dobri", smatra peterostruki pobjednik švedskog relija dodajući kako će se pokušati boriti za postolje. "Bilo bi lijepo ići na pobjedu, no bit će teško nakon ovolikog izbivanja iz Svjetskog prvenstva".

Sličnog razmišljanja kao i Grönholm je i Sebastien Loeb. Francuz naime ne misli da može do pobjede u Švedskoj, već lopticu prebacuje svojim finskim kolegama. Smatra kako će uvjeti biti vrlo teški, te kako je najvažnije ostati na cesti. Mi bismo dodali da, ako tako razmišlja sedmerostruki svjetski prvak, kako će onda tek biti svim ostalim vozačima.

Sebastienu Loebu snijeg dakle ne odgovara, a slično je i sa momčadskim mu kolegom Danielom Sordom. No, za razliku od Loeba, Španjolac je kao zagrijavanje za Švedsku odradio Arctic Lapland reli, i u konkurenciji s još dva vozača odnio naslov pobijedivši na svih 12 brzinaca. "To je bio odličan način da povećam samopouzdanje", objasnio je Sordo dodavši kako je spreman za prvu pobjedu u karijeri.

Od svih vozača vjerojatno najmanja očekivanja ima Kimi Räikkönen. Novaku u ovom natjecanju bitno je jedino da što bolje odvozi reli za Citroen. "Debi u WRC-u za mene je ogroman izazov, no svaki vozač koji se natjecao u nekom od automoto sportova uvijek zadrži istu volju i želju za treniranjem", izjavio je Iceman.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoWRCVideo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!