Automoto

Nova lica "starih" aduta

Goran Markuš • utorak, 09.02.2010.
Nova lica "starih" aduta
Foto: EPA

Ferrari, BMW Sauber i Renault tri su momčadi kod kojih se mnogo toga s obzirom na prošlu sezonu, jednu od najgorih u povijesti za sve tri ekipe, promijenilo. S druge strane imamo Red Bull, momčad koja će nakon svoje daleko najuspješnije godine u Formuli 1 pokušati otići korak dalje i konačno se popesti na sam vrh. U pozadini svega ostao je Toro Rosso, momčad koja će prvi puta u povijesti na stazu izaći s bolidom osmišljenim i izrađenim bez ikakve pomoći svog "starijeg brata", Red Bulla...

RED BULL
5 Sebastian Vettel
6 Mark Webber

Nakon četiri osrednje godine u svijetu Formule 1 Red Bull je doslovce eksplodirao i na leđima sjajne mlade nade, Sebastiana Vettela, ali i priznatog i iskusnog Marka Webbera stigao je do drugog mjesta u poretku konstruktora završivši s manje od 20 bodova zaostatka za konačnim slavljenicima, Brawn GP-om.

Međutim, borba do manje-više samog kraja sezone nedvojbeno je oduzela i ponešto dragocjenog vremena za pripremu uoči 2010. godine. Dokaz tome je i činjenica da će upravo Red Bull biti jedina momčad sa samog vrha grida kojoj će testiranja u Jerezu biti prva službena u 2010. godini.

"Naravno, da jesam malo razočaran, no i dalje ćemo imati 12 slobodnih dana za testiranje što je i više nego dovoljno", zaključio je Vettel koji usprkos malim problemima i dalje cilja na najvišu stepenicu: "Radi toga i jesam ovdje - da osvojim to prvenstvo."

Zadržavši oba vozača Red Bull je tako još jednom potvrdio svoju želju da se popnu na sam vrh, a razne pohvale stižu i od ljudi od kojih ih najmanje očekuju - konkurenata. "Naravno, uz nas tu je Ferrari i McLaren, ali nikako ne smijemo zaboraviti niti na Red Bull koji je prošle sezone dokazao da se u najmanju ruku može nositi s najbržima", poručio je Ross Brawn, a bude li RB6 samo malo konstantniji od RB5 već bi iduća sezona mogla biti sretna za "crvene bikove".

FERRARI
7 Felipe Massa
8 Fernando Alonso

Iza "propetog konjića" jedna je od najgorih sezona u njihovoj dugoj povijesti, no zato budućnost uistinu obećava. Naime, iako su "izgubili" Kimija Räikkönena dovođenjem Fernanda Alonsa, možda i najkompletnijeg F1 vozača današnjice koji nikad nije skrivao želju suradnje s Talijanima, Ferrari je vjerojatno napravio najbolji mogući potez. Osim što talent i brzina Alonsa nikad nisu bili upitni upravo je motiviranost i predanost radu ono od čega bi Ferrari trebao najviše profitirati.

Naravno, tu je i Felipe Massa koji iz sezone u sezonu pokazuje sve više i da nije bilo one strašne prošlogodišnje nesreće sigurno bi završio puno više od konačnog 11. mjesta. Međutim, ako je suditi prema njegovim prvim reakcijama nakon potpisivanja Alonsa čini se kako Massu već sad hvata određena doza panike, a hoće li pod takvim pritiskom "pasti" na drugo mjesto kao u doba kad je vozio uz Schumachera ili će pokušati ostati ravnopravan kao u posljednje dvije sezone tek ćemo vidjeti.

Međutim, kako kvaliteta Ferrarijevih "regularnih" vozača (zaboravimo li na prošlogodišnje Massine zamjene) gotovo nikad nije bila upitna ono što njihove obožavatelje brine kvaliteta je samog bolida. Hoće li biti spreman, kompetitivan, brz i dovoljno izdržljiv? Ako je suditi prema prvim dojmovima i reakcijama iz momčadi - ako potpuno ne podbaci trebao bi biti jedan od uvjerljivo najbržih na gridu.

Testiranje - Valencia

Naime, Ferrari se ove sezone odlučio na pregršt promjena i novosti u odnosu na prošlogodišnji bolid, a uz manjak vremena za testiranje postavlja se pitanje hoće li takav bolid moći izdržati svih 19 ovosezonskih Grand Prix vikenda. "Slažem se. Trenutno se uopće ne koncentriramo na efikasnost i brzinu već je naša jedina briga konstantnost. Ukoliko se bolid pokaže konstantnim mislim da ćemo biti itekako kompetitivni", poručio je Alonso.

Međutim, Ferrari muči još jedan problem, a to je potrošnja goriva. Naime, upravo je njihov motor na glasu kao jedan od onih koji troše najviše goriva što bi se u sezoni u kojoj je nadolijevanje goriva zabranjeno moglo pokazati odlučujućim. "Radili smo na tome i mislim da smo zaista napredovali. Između ostalog, sve ćete vidjeti već u Bahrainu", poručio je Ferrarijev predsjednik, Stefano Domenicali.

BMW SAUBER
Kamui Kobayashi
Pedro de la Rosa

Nakon eksplozije 2007. godine kad su završili na drugom te godinu dana kasnije kad su završili na trećem mjestu u ukupnom poretku konstruktora mnogi obožavatelji očekivali su od BMW-a konačni pomak i na najvišu stepenicu, no umjesto toga dobili su pravu katastrofu. Naime, upravo njihova momčad s konačnim šestim mjestom jedan je od najvećih gubitnika prošle sezone, a kao "prekrasan" epilog svega stigla je vijest o odlasku BMW-a iz Formule 1.

U doslovce zadnji čas u spas je stigao čovjek koji je upravljao momčadi i prije potpunog preuzimanja ekipe od strane BMW-a, Peter Sauber, koji je vjerojatno zbog marketinških razloga odlučio ostaviti i "BMW" predmetak u imenu ekipe: "Kako naš opskrbljivač motora, Ferrari, nema primjedbi odlučili smo se da za sada ništa nećemo mijenjati."

Međutim, to je bio tek početak. Vrlo brzo trebalo je riješiti i pitanje vozača, a Sauber se tu odlučio na već dobro iskušanu metodu mlado-iskusno. Naime, uz apsolutnu senzaciju prošlosezonske završnice, Kamuija Kobayashija posjeo je Pedra de la Rosu, vozača koji iza sebe ima tisuće i tisuće test-kilometara odvezenih za McLaren koje će u Sauberu zasigurno itekako dobro znati iskoristiti.

Glavni podvig momčadi, očekivano, ipak je bio bolid, no prema prvim pokazateljima čini se kako su i ovdje momci iz Saubera odradili zaista dobar posao. "Iako vremena s testiranja i ne mogu biti baš neko mjerilo mi smo vrlo zadovoljni ostvarenim. Tijekom uvodnih tisuću kilometara nismo imali niti jedan veći kvar, a to je bespogovorno sjajni temelj za daljnja poboljšanja koja su već sad u planu", izjavio je tehnički direktor momčadi, Willy Rampf potvrdivši kako C29, barem zasad, djeluje neočekivano kompletno.

RENAULT
11 Robert Kubica
12 Vitalij Petrov

Jedan potpuno novi Renault - izraz koji možda i najbolje opisuje francusku momčad uoči starta još jedne F1 sezone. Naime, bez Fernanda Alonsa, Pata Symondsa i nadasve Flavia Briatorea Renault zapravo uopće ne liči na ekipu kakva ih je predstavljala u proteklih nekoliko sezona.

Međutim, ovakva promjena zapravo uopće ne mora biti loša. Iako novi predsjednik, Eric Boullier, nikako nije među poznatijim ličnostima u svijetu Formule 1 na prvi pogled čini se da itekako dobro zna što radi. Naime, jedan od njegovih prvih poteza bilo je dovođenje Roberta Kubice, poljskog vozača koji je već potvrđeno jedan od najtalentiranijih F1 "pilota" današnjice.

Pored jednog takvog sjajnog vozača posjeo je Vitalija Petrova, Rusa koji usprkos činjenici da će mu ovo biti prva sezona u F1 već sad iza sebe ima nekoliko impresivnih rezultata, a možda najupečatljiviji prošlogodišnje je drugo mjesto u ukupnom poretku vrlo snažne GP2 serije. Na prvi pogled čini se da je Boullier, s obzirom na situaciju, pitanje vozača sredio na vjerojatno i najbolji mogući način.

Petrov u Renaultu

Što se pak bolida tiče, izuzmemo li boje koje već na prvi pogled bude brojna lijepa sjećanja kod mnogih starijih obožavatelja Formule 1, stvari ne izgledaju baš tako dobro. Naime, iako je njihov bolid najmanji i možda čak najbolje iskorištava još uvijek legalne duple stražnje difuzore brojni problemi s konzistentnošću, konstantom, ali i brzinom nešto su na čemu će francuska momčad još prilično morati poraditi. "Nismo loši, ali pred nama je još zaista mnogo posla", poručio je Kubica.

TORO ROSSO
16 Sebastien Buemi
17 Jaime Alguersuari

Dok će prošlu godinu zasigurno pokušati što prije zaboraviti za Toro Rosso najteža vremena tek dolaze. Naime, prvi puta od 2006. kad je momčad osnovana Toro Rosso više se neće moći pouzdati na dizajn "starijeg brata", Red Bulla već će na stazu izaći sa svojim bolidom, STR5.

"Istina, dizajn je prilično konzervativan, no morate shvatiti da je sve ovo za nas potpuno novo. Iako si nismo zadali nikakve konkretne ciljeve mogu priznati da bi bili presretni ukoliko uspijemo završiti unutar osam najbržih momčadi istovremeno omogućivši našim mladim vozačima daljnje napredovanje", izjavio je tehnički direktor Toro Rossa, Giorgio Ascanelli.

I dok prema prvim rezultatima s testiranja sam bolid za ovako "neiskusnu" momčad uistinu obećava cijela ekipa puno se više usredotočila na ono po čemu je Toro Rosso oduvijek bio poznat, mladim, talentiranim vozačima. "Mislim da smo već nekoliko puta dokazali da znamo odabrati vozače stoga mi vjerujte kad kažem da su i Sebastian i Jaime s razlogom dobili još jednu šansu", poručio je Ascanelli, a hoće li Sebastian Buemi i Jaime Alguersuari opravdati očekivanja vodstva momčadi vrlo brzo ćemo saznati.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Weasley11.02.2010. u 20:49
    ne bi se ja baš složio s tim da će alonso biti prvak...ja mislim da će ove godine red bull biti najopasniji
    Weasley
  • Obrisan korisnik09.02.2010. u 17:44
    Šalu na stranu, Alonso će ove sezone sve pokupiti :)
    Obrisan korisnik