Automoto

Button putevima Alonsa i Schumachera

Borna Rupnik • subota, 27.02.2010.
Button putevima Alonsa i Schumachera
Foto: EPA

Ove će sezone u svjetskom prvenstvu Formule 1 voziti čak četvorica vozača koji se mogu podičiti titulom prvaka. Branitelj naslova, Jenson Button, promijenio je tijekom zime momčad, stoga nije na odmet kratki podsjetnik kako su njegovi današnji konkurenti nosili sa sličnom situacijom...

Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso i Michael Schumacher - taj će kvartet svjetskih prvaka u 2010. godini međusobno odmjeravati snage na stazi, a poseban će reflektor biti usmjeren prema nositelju krune, Jensonu Buttonu. On je, naime, ekipu u kojoj je osvojio trofej (Brawn GP) zamijenio novim poslodavcima kako bi se dokazao i u drugom bolidu.

Zanimljivo je da su isti proces tijekom svojih karijera prošli i Alonso i Schumacher. Španjolski je vozač nakon dvije titule u Renaultu 2007. godine preselio u redove McLarena, dok je Nijemac također poslije dva uzastopna naslova s Benettonom zahvalio na suradnji i otišao u Ferrari. Kako su branili svoje trofeje u novom okruženju? Obojica su na kraju završili - treći.

FERNANDO ALONSO (2007.)

Dolazak u McLaren, rame uz rame s Lewisom Hamiltonom, trebao je biti samo nadogradnja sjajnih uspjeha koje je tada 26-godišnji Španjolac postizao u Renaultu, prekinuvši petogodišnju Schumacherovu dominaciju. Bolid je smatran gotovo besprijekornim, vozački potencijal nije dolazio u pitanje i sve je bilo spremnu za jednu veliku McLarenovu sezonu.

Fernando Alonso

2006. (Renault)2007. (McLaren)
Nastupi1817
Bodovi134109
Pobjede74
Postolja1412
Pole62
Najbrži krug53
Odustajanja21

Međutim, mnogo je toga pošlo po krivu. Suradnja Hamiltona i Alonsa postajala je sve napetija jer je Španjolac smatrao da je ekipa priklonjenija mladoj britanskoj nadi te stoga ne poštuje njegov nepisani status "prvog vozača", a razmirice su se samo počele gomilati. Vrhunac se zbio na Velikoj nagradi Mađarske kada je Alonso u kvalifikacijama zaustavio Hamiltona unutar vlastitog boksa, a krajem sezone cijeli se McLaren suočio s poznatom aferom Spygate.

Alonso je usprkos svim problemima ostao u utrci za obranu svog naslova do posljednje utrke. Premda je ostvario samo četiri sezonske pobjede (tri manje nego u šampionskoj 2006. godini), podatak da je tek pet puta izostao s pobjedničkog postolja bio je dovoljan za ukupno 109 bodova u prvenstvu. Nažalost po Alonsa, Kimi Räikkönen u Ferrariju naposljetku je imao bod više, nakon dramatične završnice u Brazilu.

Za prvo slavlje u novoj momčadi trebale su mu samo dvije utrke, a mogao se pohvaliti i s dvije najbolje startne pozicije te tri najbrža kruga. Zbog narušenih unutarmomčadskih odnosa po završetku sezone dobio je slobodne ruke i vratio se u Renault.

MICHAEL SCHUMACHER (1996.)

Prelaskom Michaela Schumachera u Ferrari započela je nova era u Formuli 1, no nipošto se ne može reći da mu je bilo lako. Dvostruki svjetski prvak s 27 je godina sjeo u slavni crveni bolid, no pouzdanost te godine u Maranellu nije bila jača strana.

Michael Schumacher

1995. (Benetton)1996. (Ferrari)
Nastupi1715
Bodovi10259
Pobjede93
Postolja118
Pole43
Najbrži krug82
Odustajanja55

U debitantskom je nastupu morao odustati nakon 32 kruga zbog problema s kočnicama. Bolje dane najavio je trećim mjestom u Brazilu, ali ga je novog plasmana u Argentini koštalo slomljeno krilo. Na prvo je slavlje čekao sve lipnja i Velike nagrade Španjolske, a svoje je navijače oduševio vrlo dobrom vožnjom po teškim, kišnim uvjetima.

Ipak, govora o obrani naslova nije bilo. U naredne je tri utrke ostao na nuli - u Magny-Coursu pokvario mu se motor za vrijeme zagrijavanja - a kako su Williamsi budućeg prvaka Damona Hilla i Jacquesa Villeneuvea u tom razdoblju bili neumoljivi, razlika je ubrzo postala nedostižna.

Kako se sezona primicala kraju, tako je Schumacher nagovijestio bolje dane za Ferrari. U posljednje se četiri utrke 1996. godine penjao na pobjednička postolja, uz dvije pobjede, te premijernu sezonu okončao s ukupno 59 bodova. Za procjenu vrijednosti tog rezultata može poslužiti i podatak da je njegov momčadski kolega, Eddie Irvine, do cilja stigao mizernih 6 puta.


Novi Buttonov momčadski kolega, Lewis Hamilton, svoju je titulu iz 2008. godine branio u istoj momčadi, ali nije se proslavio. Sezona koja je donijela brojne novitete nije najbolje sjela McLarenu i Hamilton se unatoč nekim kvalitetnim predstavama domogao tek petog mjesta.

Iako povijest, brojke i statistika Jensonu Buttonu na stazi neće igrati nikakvu ulogu, jasno je da 30-godišnjeg Britanca čeka iznimno težak posao u obrani naslova. Mnogi će reći i nemoguć, ali "nemoguće" je i prošle godine bilo da Button uopće dođe do svoje prve titule...

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!